Benvolguts veïns i veïnes:
Com ja sabeu els municipis estem
passant uns moments econòmicament difícils que comporten la necessitat
d’ajustar els pressupostos i ser el màxim de curosos amb la despesa pública.
Això vol dir reduir determinats costos i sobretot una major eficiència en la gestió
de determinats serveis.
Un dels temes en el que els
ajuntaments i els ciutadans podem estalviar més és en la recollida
d’escombraries. Com bé sabeu a Sant Climent tenim contractat el servei de
recollida de residus a una empresa que transporta les deixalles fins a
l’abocador de Pedret i Marzà,
gestionat pel Consell Comarcal, al qual paguem en funció de les tones abocades.
Per diferents motius, el cost dels dos
serveis, transport i abocament, s’està encarint, la qual cosa acabarà
repercutint en el rebut de les escombraries.
Una manera d’estalviar
considerablement en aquest capítol, seria augmentar el nivell de reciclatge.
Recordeu que la recollida selectiva de vidre, envasos i paper, no té cap cost
pel municipi, ja que s’autofinança. Sant Climent Sescebes té –en
general- un bon nivell de reciclatge, però si entre tots fóssim capaços
d’augmentar-lo, al cap de l’any ens estalviaríem de dur a l’abocador un munt de
tones, i per tant també tindríem un estalvi en el rebut que paguem a cada casa.
D’altra banda si el reciclatge no va en
augment, no podrà autofinançar-se i pot arribar un moment que l’haguem de
pagar.
L’Ajuntament està treballant amb
el Consell Comarcal, de qui depèn el reciclatge de residus, per millorar i
incrementar les possibilitats del reciclatge, afegint altres matèries a les
actuals de paper, vidre i envasos.
Per aquest motiu l’Ajuntament de Sant Climent,
que felicita sincerament les famílies que ja contribuïu a la bona gestió de
residus, us esperona no solament a reciclar el màxim de matèries possibles, amb
el compostatge inclòs, sinó també a fer-ho de la forma més eficient possible,
això és, posant cada un dels materials al contenidor que els correspon tal com
s’indica en els recipients, i fent la separació de voluminosos (mobles,
electrodomèstics, etc) en el lloc adequat.
Amb la col·laboració de tots
aconseguirem un Sant Climent més net, i també contribuirem a contenir les
despeses, especialment en uns moments en que racionalitzar costos és un
benefici per a tots.
Vagi per endavant l’agraïment per la vostra aportació.
Sant Climent Sescebes,
març de 2012